Kejujuran

  Entah kejujuran apa yang diharapkan oleh manusia?
Aku tak faham...
apatah lagi jika diri ditengah-tengah,
semua kejujuran itu tiada makna.

Siapa dia? hendak menentukan segalanya?!
tapi aku..... aku hanya mangsa,
mangsa kejujuran yang tak mengerti dimana letak kebenaranya.
Aku bukan sesiapa yang mampu menghalang semuanya,
aku hanya penjaga amanah,
amanah yang perlu kupegang.

Allah....  aku bukan sesiapa yang berhak menghancurkan kehidupan mereka,
aku hanya pemegang kepercayaan,
tapi nasib badan aku juga yang disalahkan.
Hhem....mungkin benar kata orang kejujuran dapat dibeli dengan harta,  karna itu semua tiada harga.
Allah ... Engkau tau dimana letak kejujuran yang benar,
aku takkan menyangkal jika ini yang kau takdirkan,
aku tak berhak menolaknya, aku berserah...
sebab ku tau Kau yang menulis suratanya.


Comments

Popular posts from this blog

Ikan Lele sambal balado

Mee Siam