Kejanggalan

Kebiasan tu yang ingin aku jauhkan
tapi rasanya aku kalah...
dimana titik silapku? aku tak tau...
aku inginkanya namun hati takut,
takut jika nanti itu hanya persinggahan,
takut jika nanti apa yang ku genggam berciciran...
Dia... memberiku keselesaan,
Dia... karnanya aku tertawa
Dia... membuatku jadi terbiasa
dan Dia... membuat lidahku kelu tuk berkata.
Sesaat akan terasa janggal
tanpa suaranya...
aku benar-benar kalah...

Ya Allah... Kau tau semuanya
tetapkan hatiku, kuatkan jiwaku
bila Dia yang Kau pilih jadi imamku
permudahkanlah segalanya,
namun jika Dia hanya persinggahan sementara untukku, ridokanlah segenap jiwa ragaku.
Engkau yang maha mengetahui, kepadaMu aku kembali, jika bukan Dia yang kau pilih,
aku tau Kau inginkanku bersabar untuk menanti.

Comments

Popular posts from this blog

Ikan Lele sambal balado

Mee Siam